Goed gevulde glasbak op het Biltstein

De glasbak op het Biltstein leidt een rustig bestaan. Nooit echt druk, zo nu en dan komen er bezoekers langs om hun glas te scheiden. Deze bak aan de rand van het oude dorp biedt de mogelijkheid om ongestoord de restanten van menig bacchanaal achter te laten. Op de late avond meldt zich degene die de absolute anonimiteit van deze plek zoekt. Door de stilte in het dorp is het glasgerinkel waarmee hij afscheid neemt van zijn glas goed hoorbaar.

Afgelopen week stond de glasbak er volledig overladen bij. Tassen met lege flessen er tegenaan gezet. De aanblik van zo’n overvolle glasbak roept vragen op. Wat verklaart de plotselinge populariteit van deze glasbak. De feestdagen liggen alweer een paar weken achter ons. En januari stond in het teken van de vrijwillige drooglegging, de zogenaamde Dry January. Kennelijk is Dry January gevolgd door een feestelijk februari. En de komende maand ……wordt dit een matige of mateloze maart? Voor het antwoord houd ik de glasbak in de gaten. FdB